Gepost door Noah op 2022-05-30 12:45:00 +0200 in marktinzichten
Waarom is inzetten op reviews cruciaal om jouw zaak klaar te maken voor morgen? Simpel: klanttevredenheid is je meest duurzame concurrentievoordeel als makelaar. We prediken het al bijna 2 jaar aan iedereen die het horen wil. Kopers en verkopers kiezen hun makelaar op aanraden van anderen. De ervaringen van jouw klanten vormen zo de basis voor nieuwe mandaten. De zoektocht naar een makelaar, waarover we een heel artikel geschreven hebben, start in deze digitale tijd meestal online. Daarom is het van absoluut belang om je online reviewscores te perfectioneren.
Inzetten op reviews is dus een win-win en met Smooved is het extra makkelijk: Tevreden klanten? We helpen je het van de daken schreeuwen. Ontevreden klanten? Je krijgt van ons de feedback ter beschikking om je diensten samen met je team te verbeteren.
Een eenvoudige manier om meer reviews te verzamelen is via e-mails. Het is echt niet veel werk om een standaardbericht op te stellen waarin een eigenaar vriendelijk gevraagd wordt om een eerlijke review over zijn ervaringen achter te laten. Voorzie een duidelijk moment na het tekenen van de akte waarop je deze mail steeds verstuurt. Bovenop het verzamelen van extra recensies laat je ook de impressie achter dat je waarde hecht aan de kwaliteit van jouw service, wat mond-aan-mond reclame enkel ten goede kan komen.
Een andere optie is gebruik maken van een service die het verzamelen van al die reviews voor jou doet, zoals Smooved. Op die manier moet je geen tijd steken in het verzenden van mails. De meeste recensieplatformen die je online tegenkomt zijn echter defect. Hoe exact Smooved de grote problemen van reviewsites oplost leggen we in detail uit in dit artikel.
Hoe verzamel je meer reviews via Smooved? Da’s simpel: geef gewoon meer transacties in! Kopers en verkopers, huurders en verhuurders – voeg ze allemaal toe in je Smooved dashboard! Bezoekers van je publieke Influencer-pagina kunnen dan specifiek filteren op het type klant, zorg er dus zeker voor dat ze iets te zien krijgen! Eens je de transactie in Smooved hebt ingegeven, doen wij de rest. Da’s graag gedaan!
Na de transactie krijgen je klanten een automatische uitnodiging van Smooved om hun feedback achter te laten. Maak je klanten zeker duidelijk dat dit belangrijk voor je is. Je kan je kopers en verkopers bijvoorbeeld automatisch een cadeautje laten bezorgen vanuit je Smooved omgeving om die vraag kracht bij te zetten.
Daarnaast engageert Smooved zich om ook bij heel wat van je klanten via telefoon te polsen naar hun ervaring. Want professioneel en telefonisch contact zorgt voor meer en betere reviews. Zo kan je je klantenbestand maximaal mobiliseren om jouw online reputatie als makelaar te versterken. Je klanten worden zo ambassadeurs van jouw kantoor. Met een service als Smooved kan je je review score ook meteen implementeren op je website, zodat je bezoekers binnen vijf seconden de kwaliteit van je kantoor ontdekken. Social proof is goud waard online.
Meer en betere reviews? Zeker en vast! Maar wat gebeurt er nu met al die klantenervaringen? Ze worden, samen met al je Google en Facebook reviews, verzameld op één plek (eindelijk, inderdaad!) - jouw Smooved Influencer page. Deze pagina is zo fantastisch dat we er een heel artikel over geschreven hebben, check dus zeker en vast deze blogpost voor een gedetailleerde uitleg! Alvast een bloemlezing:
Met de Smooved Widget kan je op je website meteen uitpakken met je gemiddelde score, zodat je bezoekers meteen de kwaliteit van je service opmerken. Daarnaast vormt de widget een clickable link naar je Smooved Influencer page, waar de overvloed aan geverifieerde reviews van echte klanten nog sneller potentiële klanten zal overtuigen.
Allemaal goed en wel zo’n Influencer pagina, maar wat voor info kan/moet ik allemaal tonen op die pagina om het beste over te komen naar bezoekers? Goeie vraag, want de eerste indruk die je maakt is enorm belangrijk. Enkele tips / best practices:
De Smooved Influencer pagina van Star Immo
Deel zeker jouw unieke Influencer url in een post op sociale media en toon aan Jan en alleman dat klanttevredenheid voor jouw kantoor een absolute topprioriteit is. Of doe er nog een schepje bovenop: geef de link een vaste stek in de biografie-sectie van je verschillende sociale media. Zo is hij altijd makkelijk terug te vinden.
Zoals eerder vermeld kan je jouw Influencer widget rechtstreeks op je website plaatsen, zo overtuig je online bezoekers van jouw geweldige dienstverlening. Geen paniek, je hebt geen diploma web development nodig om de widget te implementeren. Het is heel simpel:
De Smooved Widget op de website van Star Immo en het delen van de Influencer Page op Facebook
Voeg jouw Influencer score toe aan je e-mailhandtekening. Zo kan iedereen die jouw e-mails ontvangt in één klik alle fantastische klantervaringen lezen. Hoe doe je dit?
Een e-mailhandtekening met Smooved score
Volg dit GIFje om in 1 minuut je Influencer pagina te configureren